Mercedes kommer närmare kunderna

Mercedes pop-up store

Foto: Håkan Nilsson

Mercedes försäljning går riktigt bra i Sverige. För att möta det ökade intresset öppnade Mercedes därför en ”Pop-up store” i Stockholms city, ett koncept som man hittar i ett flertal större städer runt om i världen.

”Vi märker ett jätteintresse just nu för Mercedes på den svenska marknaden och för att möta den stora nyfikenheten har vi öppnat en pop-up store mitt i Stockholms city”, säger Björn Hauber, vd för Mercedes-Benz Sverige.

Det går bra just nu för Mercedes med rekordförsäljning och lyckad lansering av nya E-Klass. Hittills i år har försäljningen ökat med 25 % på den svenska marknaden och Mercedes är därmed det bilmärke som ökar mest av de stora.

”Vår nya pop-up ger inte bara intresserade en möjlighet att titta på våra senaste modeller mitt inne i stan, utan den gör också Mercedes som varumärke mer relevant och närvarande för Stockholmarna”, fortsätter Björn Hauber.

Mercedes pop-up store

Foto: Håkan Nilsson

Mercedes pop-up store

Foto: Håkan Nilsson

Miljön är avkopplande och känns lite som om man kliver in i ett vardagsrum. Mercedes pop-up store finns i Beta Stockholm vid korsningen Regeringsgatan/Mäster Samuelsgatan (före detta Passagen vid NK och Mood).

I pop-up:en kan man provsitta och lära sig mer om de senaste modellerna som E-Klass Kombi och GLC Coupé, boka en provkörning eller bara sitta ner en stund med sällskap av en god kopp kaffe och gratis wi-fi. Disa Sewerin och Alexander Elwing som båda rekryterats från restaurangbranschen ser till att besökarna tas om hand på ett bra sätt och informerar om de utställda bilarna.

Mercedes pop-up store

Disa och Alexander står för trivsel och information.

Foto: Håkan Nilsson

Events som seminarier och middagar kommer också att genomföras i pop-up:en, både av Mercedes och andra aktörer som har möjlighet att låna lokalerna. För de som är intresserade finns möjlighet att gratis sitta och arbeta i de nya lokalerna. Öppning skedde nu i november och den håller öppet fram till den 31 mars.

Ett riktigt intressant koncept utanför den sedvanligt konservativa bilbranschen.

author image

Håkan Nilsson

Kontakta mig